Plakat. Ale jaki??? Jak skutecznie zaprojektować plakat?


 

Drukowanie nieprzemyślanych plakatów, na szybko, bo już są potrzebne, nie ma kompletnie sensu! 

Zapamiętajcie to;) 

Po pierwsze - szkoda drzew, po drugie stracicie swój czas i energię i  po trzecie szkoda Waszch pieniędzy.

Źle zaprojektowany plakat, nie trafi do wytarczającej liczby klientów, aby przynieść Wam wymierne korzyści i spłynie niezauważony z pierwszym deszczem. 

 

Co zatem zrobić, aby scenariusz ten się nie sprawdził?

 

PO PIERWSZE

IDEA–pamiętajmy o tym, że plakat ma nieść za sobą przede wszystkim idee a nie treść.

Ma rozbudzić ciekawość, ma być kluczem do poznania dalszych informacji.

Zastanówmy się co chcemy osiągnąć i postawmy na mocny akcent komunikacyjny – produkt, marka, wydarzenie.

 

PO DRUGIE

PRZEKAZ – jest to trudne, ale do zrobienia- plakat musi być tak zaprojektowany, aby odbiorca zapoznał się z jego treścią dosłownie przez rzut oka.  To ten moment decyduje, czy zatrzyma się przy nim na dłużej. Dlatego często przy tworzeniu plakatu sięga się do obrazów, przekazów szokujących, kontrowersyjnych.

 

PO TRZECIE

ESTETYKA– jest to bardzo ważne, jeżeli nie chcemy by nasz plakat został potraktowany jako śmieć.  Ładną rzecz trudniej wyrzucić, tym bardziej jeżeli będzie on małym dziełem sztuki. To tak – jeżeli chcemy by nasz plakat miał szansę dotrzeć do tłumów, postawmy na dobre wykonanie graficzne.

 

PO CZWARTE

FORMAT – w dużej mierze uzależniony jest od miejsc dystrybucji. Ale jedno jest pewne – nie może być ani za mały ani za duży.

Za mały- zostanie kojarzony jako ulotka, za duży – nie znajdziemy zbyt dużo miejsc, żeby go umieścić.

Przy powiększeniach należy również pamiętać, aby nie zagubić jakości grafiki oraz jej szczegółowości- tym samym koncepcji naszego przekazu.

 

I PO PIĄTE

ZAPROSZENIE – naszym celem jest zaproszenie do poznania szczegółów. W związku z tym, że na plakacie nie ma zbyt dużo treści, pokażmy to na czym na zależy, pamiętajmy o naszym celu. Np. promując jakiś produkt skupmy wzrok odbiorcy na stronie internetowej na której znajdzie więcej szczegółów na jego temat.

Najciekawsze i najcenniejsze jest to czego nie widać!

« wstecz