Ulotki, wizytówki i kalendarze - skuteczna promocja Twojej firmy


Kalendarze

Wiele osób uważa, że materiały poligraficzne powoli stają się zapomniane, a ich rola w promowaniu działalności gospodarczej lub konkretnej grupy produktów już dawno zmalała do tego stopnia, że jest po prostu nieopłacalna. Tylko czy takie stwierdzenie jest poparte faktami?

Nie tylko informacyjna rola wizytówki i ulotki

Po co właściwie drukujemy wizytówki i ulotki firmowe? Jest to niezwykle istotne pytanie, na które warto sobie odpowiedzieć, zanim przystąpimy do ich wykonania. W większości przypadków, pierwszą odpowiedzią, która pojawi się w głowie właścicieli przedsiębiorstw będzie to, że chcą poinformować innych o istnieniu i zakresie działania swojej firmy. I to prawda – poligrafia to doskonały sposób na informowanie swoich potencjalnych klientów o ofercie firmy, aktualnych promocjach lub organizowanych akcjach i wydarzeniach. Warto jednak pamiętać o roli reklamy – według naukowców ważniejsze od tego co chcemy powiedzieć lub co piszemy jest to, w jaki sposób to robimy.

Odpowiednia oprawa graficzna plakatów

Kluczem do sukcesu jest więc odpowiednia oprawa graficzna, o którą powinniśmy zadbać gdy chcemy promować przedsiębiorstwo. Ważna jest zarówno wielkość grafiki, jak i jej kolorystyka oraz to, co się na niej znajduje. Według specjalistów od PR najbardziej opłacalny jest druk ulotek i plakatów, na których grafika zajmuje około ¾ powierzchni strony (wtedy odnotowuje się największe zainteresowanie treścią). Co ciekawe, kiedy jest jej więcej, wartość (a zarazem zainteresowanie przekazem) drastycznie spada. Oprócz tego zauważono, że plakaty i kalendarze na których znajduje się twarz lub motyw bezpośrednio z nią związany, znaczenie bardziej przyciągają wzrok.

Nie tylko grafika i kolory, ale również faktura i jakość

Tak, jak w przypadku plakatów ma to mniejsze znaczenie, tak podczas produkcji kalendarza, wizytówki lub ulotki powinniśmy zwrócić również uwagę na jakość materiału, z którego są wykonane. Dlaczego warto zwrócić na to uwagę? Jak się okazuje, dotyk również ma ogromne znaczenie w odbieraniu bodźców. Kiedy przechodnie na ulicy lub nasz kontrahent dostanie coś, co jest miłe w dotyku istnieje większe prawdopodobieństwo, że jego podświadomość zapamięta logo firmy lub inną charakterystyczną treść, a tym samym w razie potrzeby w pierwszej kolejności przypomni mu się nasze przedsiębiorstwo.

Czy warto promować firmę za pomocą materiałów poligraficznych? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak. Należy jednak mieć w pamięci najważniejsze zasady: po pierwsze – dobra oprawa graficzna, po drugie – wysoka jakość, a po trzecie – odpowiednia grupa odbiorców.

« wstecz